Síťový marketing nás vede ke svobodě, jinak řečeno – k tomu, co si přeje snad většina z nás – finanční nezávislosti, časové i sociální svobodě. Já Vám chci ukázat, jak to udělat, abyste těchto cílů dosáhli i Vy.
Proto Vás vítám na svých stránkách, kde se s Vámi chci podělit o svoje zkušenosti se začátky v různých systémech síťového marketingu, o spoustu chyb, které jsem za ty roky udělala, o nepříjemné i příjemné situace, do nichž jsem se během své cesty dostala.
Věřte, že i Vy uspějete, pokud budete věřit sobě, projektu, na kterém pracujete, budete respektovat pár základních pravidel a budete dostatečně vytrvalí!
Proč jsem se vlastně rozhodla pro síťový marketing a proč Vám chci pomoci, aby Váš úspěch byl na dosah co nejdříve?
První zkušenosti
Poprvé jsem se osobně setkala se síťovým marketingem v 90. letech, kdy si moje maminka přinesla domů registrační sadu společnosti Amway. Nakonec prvotní nadšení z prodeje došlo do bodu, kdy sama objednávala pár čistících prostředků ročně…
Moje další setkání se síťovým marketingem bylo v době, kdy mi kamarádka nosila katalogy s kosmetikou Avon, později přidala Oriflame. Tehdy to pro nás bylo něco nového, hodně dívek lákal prodej kosmetiky. Samozřejmě prodávaly všechny bez příslušného oprávnění a účtenku nikdy nevystavovaly. Proč taky? “Vždyť to žádná práce není.” – slýchaly jsme. “Jen přineseš katalog, domluvíte se s kámoškami, objednáš to, a pak jim to s minimální marží prodáš.” To byla (a upozorňuji, že mnoha případech stále je!) běžná praxe.
Po třech letech jsem se zaregistrovala taky, abych sama měla pár oblíbených krémů za nižší cenu. Kosmetiku jsem nikdy neprodávala. Marže byly tak minimální, že mi to za tu námahu nestálo, a když jsem si nakreslila a spočítala, jak by musela vypadat moje obchodní síť a obraty v ní, abych měla nějaký rozumný pasivní příjem (řekněme, tehdy aspoň 10 000 Kč za měsíc), vyděsila jsem se. Necítila jsem se jako obchodník a už vůbec jsem nechtěla nikoho do ničeho “lanařit” a podepisovat stovky registračních formulářů.
Nicméně ta myšlenka pracovat na základě doporučení a vytvářet síť podle geometrické řady mi přišla naprosto geniální.
Bylo to vlastně tak snadné. Pak jsem šla na vysokou školu, během níž jsem si vyzkoušela na půl roku zaměstnání na částečný úvazek v bance, různé brigády, pak jsem přešla na velvyslanectví jako asistentka a měla jsem na starosti nádherné kulturní centrum. To byla krása. Byla jsem mezi milými, inteligentními lidmi, dělala jsem práci, která mě převážně bavila a každý den jsem se v ní učila nové věci. K tomu jsem na živnost překládala.
Bohužel po necelých dvou letech propukla hospodářská krize a prakticky všichni jsme museli svá místa opustit. Já v té době koupila s přítelem na hypotéku dům 140 km od Prahy, měli jsme psa a sny o rodině.
Následoval pád. Život na dluh a hledání nového zdroje obživy. O překlady tehdy velký zájem nebyl, živnost jsem přerušila a šla se nahlásit na úřad práce. Po třech týdnech, kdy jsem dostala tři mizerné nabídky práce za ještě mizernější mzdu (nepokryla bych ani nutné náklady), jsem si opět obnovila živnostenský list a šla na několik pohovorů do finančně-poradenských společností.
Sice finance byly úplně mimo můj obor, ale kamarádka ze školy tehdy začínala v Partners a říkala, že by to mohlo být pro mě řešení. Obešla jsem si více společností, abych si udělala obrázek o firemní kultuře, a nakonec jsem zvolila Partners (tehdy Partners For Life Planning). Nadchly mě vize společnosti, někteří lidé, prostředí kanceláří, vzdělávací systém a dobře nastavený marketing. Věděla jsem, že pokud se mám začít věnovat této oblasti, tak jedině s touto společností.
Finanční poradenství jsem brala jako produkt, se kterým se pracuje, ale vnímala jsem, že smyslem je nést poselství dál a budovat obchodní síť, měnit lidem život tím, že jim nabídnu spolupráci (nejen produkt). Při práci jsem dodělávala vysokou školu, dva roky po té jsem se vdala a ve chvíli, kdy jsem se konečně začala zlepšovat v pohovorech, jsem otěhotněla.
Nic nebylo tzv. ideální. Nedařilo se mi oslovovat správným způsobem ty správné lidi (oslovovala jsem hlavně ekonomicky vzdělané vysokoškoláky místo toho, abych se orientovala na lidi, kteří v sobě mají přirozenou jiskru a chtějí se posouvat dál bez ohledu na obor vzdělání). Dělala jsem spoustu chyb, přestože jsem měla velkou podporu shora. Zdaleka ne všechno mi zde vyhovovalo. Naučila jsem se hodně věcí a posouvalo mě to dál v myšlení a osobním rozvoji. Každý den jsem zažívala výstupy z komfortní zóny. To, čeho se většina bojí. Pro klienty jsem dělala “první poslední”, ale málokdo to skutečně byl schopen ocenit.
Zlom nastal v roce 2015
V zimě 2014/2015 jsme byli neustále nemocní, já, děti i manžel. Nějak jsem cítila, že s tím musíme něco dělat. Že je třeba něco zásadně změnit. Tou dobou jsem zase měla takovou vlnu, že je potřeba konečně vybudovat fungující síť partnerů v rámci Partners nebo jiného síťového marketingu, jinak už to nedokážu nikdy. Upozorňuji, že jsem měla v té době doma 4 měsíční dceru.
Začala jsem se zajímat o další společnosti, které fungují na principu síťového marketingu a porovnávala jsem jejich provizní systémy, produkty apod. Byla jsem pevně přesvědčená o tom, že geometrická řada funguje, doporučení funguje jako nejlepší reklama, a že stačí duplikace minimálního měsíčního obratu a časem bude obchodní síť nesoucí slušný příjem na světě.
Porovnala jsem toho opravdu hodně. Buď se mi nelíbily produkty nebo byl tak šíleně nastavený provizní systém, že bych musela do první linie registrovat desítky a stovky “oveček” s pravidelným odběrem, aby mi chodilo 15 000 Kč měsíčně (u jedné velké české společnosti mi vycházelo dokonce 500 zákazníků v 1. linii, z nichž každý by musel odebírat za 1000 Kč měsíčně).
Tou dobou jsem tedy řešila zdraví a hledala jsem ideálně českou společnost s dobrou historií, která by měla minimum produktů a marketing nastavený na budování geometrické řady. Pak totiž stačí pár partnerů s pravidelným odběrem a totéž duplikovat dál…
Objev
Známá, která má letité zkušenosti s prodejem zdravé výživy všeho druhu mi na zlepšení zdraví doporučila řasu chlorella a nápoj z mladého ječmene a dodala, že pokud chci nejkvalitnější potraviny tohoto druhu a nevadí mi síťový marketing, tak ať si zkontaktuji společnost Green Ways. Napsala jsem tedy do společnosti e-mail, ať mi pošlou víc informací o jejich produktech a hlavně rozepsaný marketingový plán. Odpověděli mi, že mi pošlou zástupce… Po týdnu se ozval pán z Trutnova (od nás přes 70 km). Bylo mi divné, že nemají někoho blíž, ale budiž. Pán přijel, marketing vysvětlil a prodal mi ječmen (chtěla jsem hlavně chlorellu, protože ječmen jsem vůbec neznala, ale chlorellu nepřivezl). Domluvili jsme se, že se za 14 dní znovu setkáme a domluvíme se, co dál. Těch 14 dní mezi tím jsem obvolávala známé a dokonce i své klienty v rámci Partners, o nichž jsem věděla, že se zajímají o zdravý životní styl a ptala jsem se jich na zkušenosti se zelenými potravinami a se společností Green Ways. Doporučovali jednohlasně obojí. To bylo podezřelé, tak jsem pročetla všechny diskuse na internetu, spoustu internetových stránek, pro i proti (těch bylo “co by se za nehet vešlo”), názory odborníků i laiků, našla jsem i bakalářskou práci na to téma…Byla jsem nadšená a zároveň skeptická. Měla jsem strach spojit svoje jméno s další společností, pokud by se ukázalo, že to je podvod, že jsem někomu akorát naletěla… To si člověk na malém městě nemůže dovolit. A hlavně já jsem vždy chtěla dělat práci tak, abych se za ní po letech nemusela stydět a mohla se svým klientům/zákazníkům podívat do očí. Za 14 dní už jsem věděla, že to zelené chci, i když mi to nechutná. Že chci zkusit síťový marketing Green Ways, i když v porovnání s Partners to je o jiných penězích (v počátku určitě). Tak jsem si podepsala registraci, odebrala balík za 8000 Kč (v něm 6+2 produkty zdarma) a začali jsme doma všichni zelené potraviny jíst a zatím nesměle doporučovat. Po 2 měsících bylo jasno, že zelené potraviny nám mění život k lepšímu, tak jsem postupně začala ochutnávat i atmosféru společnosti. Jezdila jsem na porady do Trutnova, občas jsem šla na přednášku…
Nicméně v létě 2015 jsem ještě naposledy dala šanci tomu, abych vybudovala první linii partnerů v rámci Partners a s ředitelem jsme dělali pohovory. Další zlom nastal v říjnu, když jsem na jednom semináři pocítila, že moje místo je opravdu jinde. Že srdce zpívá jinou píseň, než tu finanční. Vrátila jsem se do úplně jiné doby – do doby tzv. naivní, dětské, dospívání, kdy jsem věřila, že se dají dělat dobré věci, být mezi dobrosrdečnými lidmi, že je možné pracovat v naprosté důvěře, otevřenosti, pohodě, radosti, s láskou, časově být naprosto svobodný a přitom si i vydělat peníze. Byla jsem v tom okamžiku dojatá a normálně jsem se rozbrečela (slzy jsou v mém případě indikátorem toho, že se mě něco opravdu niterně dotýká). Následovaly 4 dny v mrákotách (jako bych se zamilovala), usmívala jsem se na všechny strany. Pak přišly strašáci a rozumné argumenty, proč nic neměnit. Dva měsíce se ve mně denně praly dva lidé. Snílek, idealista a člověk, kterému je jasné, že musí udělat změnu a skeptik, který našeptával, proč se na to vykašlat, nic neměnit. V té době jsem začala intenzivněji pracovat v rámci Green Ways a začala jsem konečně poslouchat rady shora a nechala jsem si pomáhat.
Za poslední dva roky jsem ušla kus cesty. Hodně se mi změnil pohled na svět a získala jsem hodně cenných zkušeností. Poučila jsem se z některých svých chyb a pracuje se mi už daleko snáze. Vím, že je mezi vámi hodně lidí s velkým srdcem, kterým systém doporučení a geometrické řady učaroval, ale třeba mu ještě tolik nevěříte nebo nevěříte sami sobě, tomu, že byste mohli uspět. Neuspěje každý, není to snadná cesta, ale ti, co v sobě najdou sílu vykročit (udělat ten první krok, kdy vám buší srdce a máte velká očekávání) a vytrvají, tak mají velké šance na úspěch.
Já Vám pomůžu, aby Váš rozjezd byl co nejpříjemnější, bez zbytečných přešlapů, a aby se Vám v síťovém marketingu dařilo.
Nejnovější komentáře